Atpakaļ uz sarakstu Printēt 18. Feb. 2025

5. tramvaju depo - Spāru svētki

Otrdien, 18. februārī, 5. tramvaju depo notika spāru svētki – būvuzņēmējs pabeidzis tramvaju apkopes ēkas nesošo konstrukciju montāžu, turpinot apdares, inženierkomunikāciju izbūves un iekārtošanas darbus, kā arī vēsturiskās ēkas atjaunošanas darbus.

“Depo pārbūves darbi ir nozīmīgs solis ne tikai uzņēmumam, bet arī visā Rīgas sabiedriskā transporta attīstībā. Spāru svētki simbolizē, ka esam sasnieguši būvdarbu posmu, kurā jaunās konstrukcijas iegūst savu veidolu un drīzumā depo pārtaps par modernu, tehnoloģiski attīstītu tramvaju apkopes kompleksu,” spāru svētku pasākumā sacīja “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Savukārt “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs skaidro: “Šobrīd paveikti aptuveni 50% no visiem darbiem. Aktīvi tiek turpināti darbi jumta konstrukciju, sliežu ceļu un siltumapgādes tīklu izbūvē, kā arī teritorijas iekārtošanā, lai nodrošinātu modernu un funkcionālu tramvaju depo infrastruktūru. Mēs esam gandarīti par līdz šim paveikto un uzskatām, ka būvniecība norisinās veiksmīgi un atbilstoši plānam. Būvniecība norisinās vairākās kārtās, un līdz šim jau ir paveikti vairāki svarīgi darbi, tostarp pamatu un metāla konstrukciju izbūve, kā arī nozīmīgas starpstāvu pārsegumu un mūra sienu montāžas. Mēs turpinām koncentrēties uz nākamajiem posmiem, nodrošinot augstākos kvalitātes standartus un ievērojot izvirzītos termiņus – pabeigt depo būvniecību nākamā gada sākumā.”

  • Korpuss A: Pabeigta starpstāvu pārsegumu betonēšana, bet mūra sienas izbūvētas par 83%. Pašlaik tiek strādāts pie jumta konstrukcijām un ventilācijas tīklu izbūves. Pēc tam tiks būvēts jumta segums, ventilācijas, kanalizācijas un siltumapgādes tīkli, kā arī turpināsies sliežu ceļu būve, kas šobrīd veikta par 38%.
  • Korpuss B: Pabeigta pamatu un remontkanālu betonēšana, kā arī metāla karkasa konstrukciju montāža (97%). Pašlaik tiek betonēti starpstāvu pārsegumi un tiek būvētas jumta konstrukcijas. Turpināsies mūra sienu izbūve, kā arī pārbūvēs kanalizācijas un siltumapgādes tīklus. Pēc tam darbi tiks koncentrēti sliežu ceļu izbūvē un grīdu sagatavju izveidē.
  • Korpuss C: pabeigta pamatu un metāla konstrukciju betonēšana, kā arī mūra sienu izbūve (96%). Turpinājumā būs darbi pie jumta seguma un sliežu ceļu izbūves, kā arī būvēs ventilācijas tīklus un norisēs apkures tīklu un elektroapgādes tīklu montāža. Tad secīgi veiks sienu apdares darbus un siltumapgādes tīklu izbūvi.
  • Teritorijas būvdarbi: esošo ēku demontāža ir pabeigta par 95%, bet fasādes restaurācijas darbi veikti par 72% no kopējā darbu apjoma. Tuvākajā laikā tiks uzsākti pārmiju montāžas darbi, kā arī sliežu ceļu izbūves darbi. Tiem sekos kanalizācijas un elektrības tīklu izbūve.

Jāatzīmē, ka pērn 10. jūnijā jaunās ēkas pamatos tika iemūrēts vēstījums un piemiņas lietas nākamajiem “Rīgas satiksmes” darbiniekiem. Kopējās jaunās ēkas un vēsturiskā korpusa rekonstrukcijas izmaksas ir aptuveni 32 miljoni eiro.

5. tramvaju depo ēkas būvprojekta autors ir AS “Rūpnīcprojekts AS”, būvuzraudzību veic SIA “Geo Consultants”. Būvuzņēmējs, kurš uzvarēja publiskā iepirkumu procedūrā, ir SIA “Aimasa”, un līgums par būvdarbu veikšanu tika noslēgts 2023. gada 21. septembrī. Būvniecība noris atbilstoši plānotajam būvniecības grafikam, un darbus plānots nākamā gada sākumā.

Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt mājaslapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos “X”, “facebook”.

20361862
Citi saziņas veidi